lionzeal seo

مرجع اموزش سئو و کسب و کار اینترنتی

lionzeal seo

مرجع اموزش سئو و کسب و کار اینترنتی

آشنایی با ورقهای شیروانی، مزایا و کاربرد های آن در ایران

ورقهای شیروانی نوعی ورق گالوانیزه برای استفاده در سقف هستند. این محصول اکنون در گذشته جایگزین ورق‌های سرامیکی شده است. جایگزینی این بود که سرامیک‌ها شکننده بودند و در اثر ضربه از بین می‌رفتند. با استفاده از روی روی فلز و اطمینان از مقاومت آن در برابر ترک و ترک خوردگی، ورق‌های بام با استفاده از گالوانیزه ساخته می‌شوند.

در این مقاله مزایای این ورق، کاربرد آن و همچنین انواع  ورقهای شیروانی  مورد بحث قرار گرفته است. خواندن این مقاله حدود 4 دقیقه زمان می‌برد. قبل از خواندن این مقاله، داشتن اطلاعاتی درباره برنامه قیمت یک ورق گالوانیزه مفید است. 

 

ورقهای شیروانی در مقابل رطوبت و هوای بارانی بسیار مقاوم است، بنابراین در مناطق بارانی مانند شمال ایران از آن برای ساخت سقف استفاده می‌شود. علاوه بر دوام و ماندگاری بالا، این محصول از زیبایی و ظاهر خوبی برای دکوراسیون و دکوراسیون برخوردار است، زیرا در برخی موارد، اهمیت زیبایی این محصول از دیگر ویژگی‌های آن فراتر رفته است. این محصول به دلیل داشتن استاندارد بالا و طراحی مفید بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مزایای ورقهای شیروانی

 در برابر رطوبت مقاوم بوده و از مقاومت بالایی برخوردار است.

 مقرون به صرفه است و هزینه‌های مالی را کاهش می‌دهد.

 گزینه‌های مختلف طراحی و رنگ در دسترس است

 نصب سریع و آسان است.

 رنگ و حالت آن تغییر نمی‌کند.

 یکنواخت و یکنواخت است.

 استحکام کششی بالایی دارد.

 وزن سبک است.

 برای حمل و نقل تا حدودی مناسب است.

 مقرون به صرفه است و همیشه در بازار موجود است.

 کاربردهای بسیاری دارد.

کاربرد ورق شیروانی

این ورق در سقف‌ها، دیوارها و غیره استفاده می‌شود، اما چندین سال است که برای تزئین داخلی و نمای ساختمانها استفاده می‌شود. در اینجا چند مثال آورده شده است:

 غرفه

 سر به خانه‌ها

 سقف ویلاها و خانه‌های مناطق مرطوب

پارکینگ و ذخیره سازی سقف

 کلوپ‌های ورزشی و سالن‌های سرپوشیده

 گلخانه‌ها

 بام خانه‌ها

انواع ورقهای شیروانی

این محصول به دو دسته اصلی تقسیم می‌شود و هرکدام زیر مجموعه‌های خاص خود را دارند. سرامیک و لوسترها شامل دو دسته دسته زیر هستند:

- ورق سفال پالرمو

 - ورق طرح سفال چینی

- ورق طرح سفال ژنوا

- ورق طرح سفال پرچین

فرم‌های شادولاین نیز موارد زیر را شامل می‌شود:

- ورق فرم ذوزنقه‌ای

- ورق فرم سینوسی یا کرکره‌ای

- فرم لمبه یا دامپا

ورقهای شیروانی طرح سفال

این گروه از محصولات از ورق‌های گالوانیزه تشکیل شده‌اند و طراحی آن مشابه با ورق‌های سفالی قبلی است، بنابراین با روش شکستن فشرده می‌شود و فشار زیادی به دستگاه وارد می‌شود، بنابراین این نوع قیمت نسبت به سایر طرح‌ها گرانتر است. به عبارت دیگر، قیمت و هزینه ساخت طرح پالرمو بیش از 10 برابر هزینه طراحی کرکره و ذوزنقه است. این گروه از ورق‌های بام که به صورت سفال هستند در 4 نوع در بازار عرضه می‌شوند که استفاده از آنها بسته به نوع سلیقه افراد متفاوت است.

لازم به ذکر است که ورق‌های سرامیکی مورد استفاده در گذشته بسیار زیبا بوده و از نظر فاصله از نظر ظاهری جالبی داشتند، بنابراین صفحات جلوی جلو با ورق‌های سفالی طراحی شده بودند تا همچنان به زیبایی و ظرافت و علاوه بر سبک بودن ادامه دهند. و مقاومت از راه دور زیبایی بیشتری دارد و هیچ مشکلی با این محصول ندارد.

 

مراجع مقاله:

https://dir.indiamart.com/impcat/roofing-sheets.html

 

https://www.roofingmegastore.co.uk/roofing-categories/corrugated-sheets.html